Platobný terminál SumUp
Videonávod
Prijímanie platieb kartou
- Spustite aplikáciu SumUp na HendiKup iPhone a zadajte svoje prihlasovacie údaje (e-mailovú adresu a heslo).
- Zadajte výšku transakcie (do príslušného poľa môžete zadať aj popis transakcie) alebo vyberte položku z Katalógu položiek. Následne kliknite na možnosť „Zaplatiť“.Platobný terminál SumUp Air sa automaticky zapne a pripojí k vášmu zariadeniu. Nastal nejaký problém? Kliknite sem.
- Váš zákazník môže v tomto momente:
- Zaplatiť prostredníctvom bezkontaktnej (NFC) platobnej karty. Túto kartu musí priložiť k hornej časti platobného terminálu. Po priložení karty budete počuť pípnutie a štyri LED diódy sa rozsvietia – ide o signál, že platba prebehla úspešne.
- Zaplatiť prostredníctvom platobnej karty s čipom. Túto kartu musí vložiť do otvoru, ktorý sa nachádza v hornej časti terminálu. Predná strana karty by mala byť otočená smerom k vám a do terminálu by mala byť vkladaná časťou s čipom.
- Transakciu musí zákazník autorizovať, a to zadaním PIN kódu alebo podpísaním sa na displej vášho zariadenia. Následne musí stlačiť zelený symbol potvrdenia. Na termináli a v aplikácii sa zobrazí potvrdenie o tom, že transakcia prebehla úspešne.
- V prípade potreby môžete zákazníkovi zaslať potvrdenie o platbe. Do príslušného poľa zadajte jeho e-mailovú adresu alebo telefónne číslo. Potvrdenie môžete prípadne vytlačiť prostredníctvom kompatibilnej prenosnej tlačiarne alebo služby AirPrint/Google Cloud Print.
Platby v hotovosti
V aplikácii SumUp môžete taktiež evidovať platby v hotovosti.
- Spustite aplikáciu SumUp a zadajte svoje prihlasovacie údaje (e-mailovú adresu a heslo).
- Zadajte sumu rovnako ako pri platbe kartou alebo vyberte položku z Katalógu položiek. Po kliknutí na možnosť „Zaplatiť“ sa otvorí nová obrazovka, na ktorej budete môcť vybrať spôsob platby. Kliknite na možnosť „Hotovosť“.
- Aplikácia SumUp zobrazí požadovanú sumu. Zadajte sumu, ktorú vám zákazník zaplatil. Aplikácia následne automaticky vypočíta výdavok.
- Kliknite na tlačidlo „Zaplatiť“. To je všetko!
Potvrdenie o platbe
Potvrdenie o platbe slúži na to, aby mali vaši zákazníci prehľad o platbách, ktoré uskutočnili. SumUp umožňuje zasielanie týchto potvrdení prostredníctvom SMS alebo e-mailu, prípadne ich tlač.
Zaslanie potvrdenia o platbe
Po úspešnom spracovaní transakcie môžete potvrdenie o platbe odoslať prostredníctvom e-mailu alebo SMS. Obrazovka, ktorú vidíte vľavo, sa otvorí automaticky. Stačí len zadať e-mailovú adresu alebo telefónne číslo zákazníka a kliknúť na tlačidlo „Odoslať potvrdenie“.
Tlač potvrdenia o platbe
Zákazníkom môžete dať aj vytlačené potvrdenie o platbe.
Nastavenia tlače môžete v aplikácii SumUp otvoriť nasledovným spôsobom. Kliknite na symbol sekcie Nastavenia (iOS) v pravom spodnom rohu obrazovky alebo na symbol menu (Android) v ľavom hornom rohu obrazovky. Následne zvoľte možnosť „Tlačiareň“.
Po úspešnom pripojení tlačiarne k vášmu smartfónu/tabletu budete môcť využiť niektoré doplnkové funkcie, ako napríklad tlač druhého potvrdenia pre vás alebo pripojenie tlačiarne ku kompatibilnej pokladničnej zásuvke.
Nabíjanie
Platobný terminál SumUp Air môžete nabiť s pomocou microUSB kábla, ktorý je súčasťou balenia. Kábel pripojte k zdroju napájania alebo k počítaču. Transakcie môžete uskutočňovať aj v priebehu nabíjania. Po úplnom nabití môžete s pomocou terminálu uskutočniť približne 500 transakcií. Úroveň nabitia batérie sa zobrazuje na displeji platobného terminálu a indikujú ju aj modré LED kontrolky v jeho spodnej časti. Každá LED kontrolka predstavuje asi 25 % kapacity batérie.