Zodpovedne na ceste, bezpečne v cieli – tak znie kampaň Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, na ktorom sa podieľa spolu s Prezídiom Policajného zboru spoločnosť BigMedia.
“Cieľom preventívnej akcie je poukázať na celospoločenský problém nezodpovedného správania účastníkov cestnej premávky.”, uvádza stránka ministerstva. Viacerých však táto kampaň nepotešila. Zdravotne postihnutým na kampani prekáža zneužívanie tejto citlivej témy. Nejde pritom samozrejme o zámer ako taký. Je v úplnom poriadku, ak sa preventívne poukazuje na následky dopravných nehôd z iného uhla pohľadu, čiže v tomto prípade na alkohol za volantom. Avšak globalizovať ťažko zdravotne postihnutých v téme, že „vozičkár“ je vlastne šofér, ktorý si napr. opitý sadol za volant (hoci u podaktorých je to fakt), nie je najšťastnejší nápad. Ide totiž o to, že ľudia majú tendenciu pozerať sa na veci iba jednou optikou, “…a túto rozhodne odmietame.”
Preto si dovolím odpovedať svojou kampaňou, vážené Ministerstvo.